Skolen som praktiksted

På Dansborgskolen gør vi os umage i, at man som praktikant kan føle sig tryg i sit arbejde her. Dette gøres ved, at vi bl.a. sørger for, at man som praktikant her følger en fast lærer, som man har som vejleder i sit praktikforløb.

Vi har mange års erfaring i praktikforløb for læreruddannelsen og vi har flere hold praktikanter i forløb hos os om året.

Som praktikskole er vi med til at udvikle og reflektere over, hvorfor vi gør som vi gør pædagogisk og didaktisk.

Vi er opmærksomme på at give de studerende et reelt og ægte billede af hvordan livet som professionel foregår.

Vi vil være med til at lære de studerende det professionelle perspektivskifte: når man er lærer, er man skolen - man går ikke i skolen.